http://www.dansit.no/aktiviteter/glemt-simone-grotte-no/http://www.dansit.no/residens/sterud-kongsness-butch-tribute/http://www.dansit.no/aktiviteter/betydningen-av-bevegelse-cecilie-lindeman-steen-no/http://www.dansit.no/utlysninger/ledig-residens/http://www.dansit.no/aktiviteter/konferanse-futures-of-dance-educations-opportunities-and-challenges/
Hva skjer
Vi tilbyr
Nyheter/utlysninger
http://www.dansit.no/residens/kompani-morell-forelska/
Residens uke 37: Kompani Morell

Kompani Morell – FORELSKA! 

Kompani Morell er i residens for å jobbe med en ny barneforestilling!

Hvorfor er det sånn at man blir varm, fnisete og tom for ord i møte med noen man liker? Hva foregår egentlig i kroppen og hjernen når man blir forelska? Kompani Morell vil med sine samarbeidspartnere utforske dette fysisk og visuelt, med fokus på nevrovitenskapen, fysikken og kjemien bak følelsen. Kanskje kunnskap om hva som foregår på innsiden, gjør det lettere å håndtere alt det rare som oppstår på godt og vondt, når man blir forelska?

Målgruppe: 5-7 trinn

Medvirkende

Skuespiller: Emilie Mordal
Danser: Karoline Bergh Ellingsen

Lysdesign: Ingrid Skanke Høsøien
Regi: Nicholas Barton-Wines
Movement director: Emely Read

Fagpersoner:
Psykolog: Frøydis Lilledalen
Lege: Ane Wensberg Holte

Støttet av:
– SEANSE – Senter for kunstproduksjon
– Trondheim Kommune
– DansiT – Dansekunst i Trondheim og Midt-Norge

Om kompaniet

Kompani Morell er en nykommer innen frie scenekunstgrupper i Norge, og består av frilanskunstnerne Emilie Mordal (skuespiller, utdannet ved The Royal Conservatoire of Scotland 2013-2016) og Karoline Bergh Ellingsen (danser, utdannet ved Universitetet i Stavanger 2010-2014). Med mål om å lage scenekunst som tar barn og unge på alvor med kvalitet i alle ledd, utforsker de hvordan å formidle historier på tvers av roller med fokus på det fysiske uttrykket. 

Deres første produksjon «Jenta som mistet navnet sitt» hadde premiere i desember 2017 på DansiT i Trondheim og nypremiere i mai 2018 på Det Andre Teatret i Oslo. Siden dette har den spilt både på Det Andre Teatret i Oslo, Verkstedhallen i Trondheim og Markedet for Scenekunst. Stykket ble anmeldt av Chris Eriksen for Periskop, og han skriver blant annet:  «Uttrykket er markant fysisk, avlevert med høyt turtall og masse entusiasme. Samspillet mellom aktørene er bemerkelsesverdig godt.» 

×